2012 är här!

0kommentarer

Har haft det fin fint under min tid borta i Finland och Kåbbe och ett nytt år är här!

I villan är det oerhört lugnt då det inte finns el, mindre roligt med ute dass då jag är överdrivet mörkrädd.
Sista kvällen åkte jag och fammo för att handla mjölk. Det slutade med två liter mjölk och fyra olika salmiak godispåsar. På väg till villan testade vi dem allihopa och katoriserade dem. Min favorit är sisso, som inte alls stavas så. Förutom detta umgicks jag med min fina släkt, busade med kusinerna, åkte en vända till Vasa och fick vara med om en översvämning vid stugan. Vattnet brukar då och då stiga ganska högt men nu slog det rekord. Till och med den nya vägen blev dränkt.
Väl i Kåbbe åt ute i den gamla restaurangen, spelade F1 spel. Jag var överlägset sämst på det, Ruben var den enda som kunde konkurrera med mig om sista placeringen. Jag åkte även en lång skotertur och fastande ett flertal gånger haha.
Ett nytt år med nya löften gick av stapeln, jag hoppas och tror detta kommer bli ett bra år!

Vanligtvis finns det inte en skymt av vatten här. Sjukt att dem ännu inte fått snö!


Inte smart att gå i klackar.
Kom hem idag, fick skotta men insåg med besvikelse att det snöat lika mycket igen...
Han också på kalas och en sväng till Johanna för att börja planera vår road trip till USA.

Kommentera

Publiceras ej